Featured Video Play Icon

TARİHİ FANTASTİK DÖNEM DİZİLERİNDEKİ İLGİNÇ DURUMLAR

Burası da böyle tarihi dizi sahneleri gibi perdeler felan, 1. Muhtasar Muhabbet oyunlarına hoşgeldiniz.

 

Tarihi dönem dizileri seyretmek çok keyifli. Yaşadığımız hayattan farklı bir dönemde geçen dizileri seviyoruz. Gelecek veya geçmiş fark etmiyor yeter ki günümüzden farklı olsun. Bu tür film veya dizilerde sahne dekorları, kostümler, oyuncular, renkler her şeyiyle bir masal dünyası içindeyiz. Aslında bize masal anlatılmasını çocukluğumuzdan beri sevmeye devam ediyoruz.

Bende izlerken bunların üzerine düşünmeyi, masal içerisinde ben olsam ne yapardım demeyi seviyorum. Bazı noktalardan tam emin olamıyorum acaba gerçekten öyle olur muydu diye?

Mesela bu kadar kirlimiydi bu adamlar, suyun olduğunu görüyoruz. Su var yani. Neden böyle kirli geziliyor o halde, her taraf su yıkayın yüzünüzü gözünüzü ya.

 

  • Yüzüne ne oldu? Ne yaptın yüzüne?
  • Yıkandın mı?
  • Tanınmayacak haldesin dostum, eski haline dönmen 2 haftanı alacak

 

Bu kadar şarap içmek ne için peki, adam ortaçağda kaldı kederden içiyor desen değil. Herşey de, her yerde, her konuda devamlı şarap içerek konuşalım. Bir de birgün öyle çok içtiysen ertesi gün içememen lazım bünyen kaldırmaz. Bir ayık, sağlam kafa ile kontrol eden yok ki işleri. Sonra herşey yanlış oluyor. Hep sarhoş kafayla konsantre olmadan yarım yamalak yapılan işler. Bir huzur bulamadı halk.

Herkeste edebi konuşmalar,  normal konuşabilen yok. Abi mevzu var gelir misin diye birine soruyorsun. Hemen tirata başlıyor;

 

  • Bundan çok uzun yıllar önce, bir çocuk olarak,  babanın yanına geldiğimde, mızrak veya kılıç

 

Ya tamam uzatma geliyor musun gelmiyor musun? Kısa kesemiyorlar herhalde o zamanların problemi o demek ki. Adam birisini öldürecek küfür eder gibi saçma sapan hikayeler anlatıyor, yap bitir elindeki işi sonra ne anlatırsan anlat. Bu zamana gelseler Twitter’da büyük sıkıntı yaşarlardı.

Bizler gibi izleyenlerin tavırları bana ilginç geliyor. Sanki bunlar kurgusal dizi-film değilde tümüyle ispatlanmış gerçekleri anlatan belgesel. Adam öyle inanarak konuşuyor ki kütüğü Targaryen ailesine dayanıyor sanki.

Bu ne lan ağzından alev çıkan hayvan mı olur diye bir soru sorman mümkün değil?

Yönetmenin, senaristin, görüntü yönetmenini kendisini ikna etmesine felan gerek yok, kendiden hazır konuya;

 

  • Kız ejderhaların annesi olduğu için ejderhaların alev yeteneği kızda zaten olmalı diyorsun
  • Bildiğin anneleri yani ejderhaların
  • Evlat işte atsan atılmaz satsan satılmaz mecbur ne yapıcak, bakıcak?

 

Ölüler nasıl ortalıkta gezip insanlara saldırıyor oraya takılmıyorlar. Suya girip giremeyecekleri üzerine veya özel bir bıçakla nasıl yok oldukları üzerine tartışıyorlar.

 

  • Cevdet Abi “Winter is coming” yazmışsın cama tam anlamadım nedir yani
  • Kış zor ve uzun olacak hazırlıklı ol diyorsun
  • Ben okumadım açıklamamı yaptı meteoroloji

 

Siz hangi masalları daha çok seversiniz geçmişimi, geleceğimi mi anlatan?

 

Gerçekten geçmiş dönem dizisinde gözümü açsam birden, bende adaylığımı koyarım tahta ne olacak.

 

Please follow and like us:

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir